Lionel Messi heeft in Miami ’s werelds grootste cruiseschip Icon of the Seas gedoopt. Dat gebeurde tijdens een show in de AquaDome aan boord van het nieuwste vlaggenschip van Royal Caribbean International. Icon of the Seas vaart vanaf dit weekend elke week naar de Caraïben.
Als icoon uit de voetbalwereld mocht Lionel Messi dinsdagavond een nieuw vakantie-icoon dopen. De naamgevingsplechtigheid was een indrukwekkende show met luchtacrobaten en hoogduikers in de AquaDome, een van de spectaculaire showlocaties op Icon of the Seas. Ook de voetbal mocht niet ontbreken. Messi gebruikte een bal om de knop in te drukken die de fles champagne tegen de boeg liet slaan. De samenwerking tussen de rederij en de voetbalster gaat verder dan dit doopevent. Royal Caribbean is namelijk de officiële cruiserederij en een hoofdsponsor van Inter Miami CF, de ploeg van Messi.
Ook meerdere generaties bemanningsleden die sinds de Sun Viking in 1987 voor de cruisemaatschappij hebben gewerkt, woonden het event bij. Bij die gelegenheid bracht de rederij eveneens hulde aan wijlen Ed Stefan, de oprichter van Royal Caribbean en de families Wilhelmsen, Pritzker en Ofer die mee aan de basis lagen van de rederij.
CEO Michael Bayley benadrukte op de plechtigheid dat Icon of the Seas is ontworpen om de beste familievakantie te bieden. Het creëren en bouwen van het megaschip nam zeven jaar in beslag en zet de kroon op meer dan vijftig jaar van innovatief scheepsdesign. Bayley had het in dit verband over een technisch wonder. Jason Liberty, CEO en President van de Royal Caribbean Group noemde Icon op zijn beurt een revolutionair product dat de grenzen van het menselijk vernuft verlegt.
Icon of the Seas vaart het hele jaar door vanuit Miami naar de Oostelijke en Westelijke Caraïben. Het schip bezoekt onder meer St. Maarten, St. Thomas, Mexico en Perfect Day at CocoCay. Het bekroonde particuliere eiland van de rederij in de Bahama’s beschikt met Hideaway Beach voortaan over een aparte oase met strand, zwembaden, bars, eetgelegenheden, cabana’s en livemuziek die exclusief zijn voorbehouden voor volwassenen.
Icon of the Seas kostte bijna 2 miljard euro en biedt plaats aan 5.610 gasten in een dubbele bezetting (7.600 maximale capaciteit) en 2.350 bemanningsleden. Het schip telt twintig dekken, acht buurten, zes waterglijbanen, zeven zwembaden en meer dan 40 eet- en drankgelegenheden. Icon is een hype en dat blijkt ook uit de bedragen die de gasten moeten betalen om een week mee te reizen. In 2025 volgt het eerste zusterschip Star of the Seas dat Port Canaveral nabij Orlando als uitvalsbasis krijgt.