Over Ons
Jarenlange ervaring en kennis
Deze referenties lagen aan de basis van de beslissing van Royal Caribbean International om het bedrijf in 1972 aan te duiden als eerste International Representative in de wereld. In 1998 kwam daar de vertegenwoordiging van Celebrity Cruises bij, in 2007 die van Azamara Cruises. De drie brands maken deel uit van Royal Caribbean Cruises Ltd, de tweede grootste cruiserederij in de wereld met hoofdzetel in Miami. RCCL beschikt over een vloot van 61 schepen met nog eens 15 vaartuigen in bestelling of aanbouw. Dit brengt de totale capaciteit tegen 2023 op circa 150.000 bedden. De groep stelt in haar wereldwijde kantoren en aan boord van de schepen 77.000 mensen tewerk. In 2020 nam Cruise Connection ook de vertegenwoordiging van Riviera River Cruises op zich.
International representative
Als International Representative of Generaal Verkoopagent vertegenwoordigt Cruise Connection vandaag Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Azamara en Riviera River Cruises in België en het Groothertogdom Luxemburg. Zij verzorgt de sales- en marketingactiviteiten, staat in voor de logistieke afhandeling van alle reserveringen in de Belux en rapporteert rechtstreeks aan de rederij. In die zin is Cruise Connection de ‘brug’ tussen de rederij enerzijds en de reisagenten, gespecialiseerde (cruise)touroperators en klanten in de Belux anderzijds. Dit verzekert u van een professioneel aanspreekpunt waar u terecht kan met alle vragen.
Wat doen wij?
Wij onderhouden het contact
Heel wat reisbemiddelaars in België en het Groothertogdom Luxemburg hebben de voorbije jaren veel tijd en energie gestopt in cruiseopleidingen en het onderhouden van de contacten met Cruise Connection. Ze hebben de schepen bezocht wanneer deze in Zeebrugge, Antwerpen of Amsterdam afmeerden en gereisd aan boord van onze vaartuigen. De reisbemiddelaars weten waarin de diverse rederijen zich van elkaar onderscheiden en welke maatschappij of schip het best aansluit bij uw wensen, smaken en budget. Zij kunnen u onze brochures overhandigen en samen met u de bestemmingen en vaarroutes overlopen. U hoeft ook geen overhaaste beslissingen te nemen. U kan de brochures thuis rustig doornemen en dan samen met de reisbemiddelaar uw vakantiedroom waarmaken.
Internet als bepalende factor
Ook het internet is een fantastische bron van inspiratie. U kan er niet alleen heel wat informatie vinden, maar vaak ook met enkele muisklikken een reis reserveren waar ook ter wereld. Maar weet u ook steeds bij welke reisorganisator of -bemiddelaar u de cruise hebt geboekt? Kan u er terecht als uw informatie niet helemaal correct is en u het dossier achteraf wenst te wijzigen of extra diensten wenst toe te voegen? Kent u de verkoopvoorwaarden van het online-reiskantoor?
Professioneel verkoopadvies
We werken allemaal hard voor onze welverdiende vakantie. Bij Cruise Connection vinden we het dan ook vanzelfsprekend dat u voor deze centen de droomvakantie krijgt die u voor ogen hebt. Professioneel verkoopadvies, een degelijke dienstverlening en een prima service na verkoop zijn de sleutelwoorden van onze reisagenten en cruisetouroperators. Ze zijn een garantie voor een geslaagde cruisevakantie. En mocht u een vakantie op het internet toch goedkoper vinden, wees er dan van overtuigd dat de reisagent, de touroperator én Cruise Connection alles in het werk zullen stellen om deze prijs te evenaren of het prijsverschil te verantwoorden.
Garantiefonds reizen (GFG)
De reissector evolueert voortdurend
Innovatie is een sleutelwoord: het creëert meer reis- en vakantieplezier. Maar bij een consument kan het voor verwarring zorgen. Vandaar dat de wetgever de consument (reiziger) wil beschermen tegen minder bonafide actoren. De reiscontractenwet van 1994 verplicht voldoende garanties, zoals de Europese Richtlijn in artikel 7 bepaalt. Deze wet stelt onder meer dat de reisorganisator en/of de reisbemiddelaar over voldoende garanties dient te beschikken om in geval van financieel onvermogen, verplichtingen jegens de reizigers verder na te komen. Ze dienen ervoor te zorgen dat de reeds voldane bedragen aan de reiziger kunnen worden terugbetaald en, indien de reis reeds een aanvang heeft genomen, de vakantieganger gerepatrieerd wordt.
Garantiefonds Reizen (GFG)
De reiscontractenwet zorgde ervoor dat binnen de reissector het initiatief groeide om het Garantiefonds Reizen (GFG) op te richten. GFG zorgt ervoor dat de reiziger binnen de wetgeving volledig beschermd is tegen faillissementen in de sector. Daarnaast vervult GFG een grote preventieve taak. Het fonds screent nauwgezet alle aangesloten reisorganisaties, reisbemiddelaars en reisbureaus. Aanbieders in financiële problemen of malafide aanbieders worden op die manier sneller opgespoord. Het GFG-label staat met andere woorden voor klaarheid, zekerheid en vertrouwen. Een garantie voor zowel reizigers als de reissector!
In geval van faillissement
In het geval van een faillissement van uw reisorganisator, reisbemiddelaar of reisbureau zijn er drie mogelijkheden:
- U krijgt uw voorschot terug. Zo kunt u een andere reis boeken.
- U kunt tóch op reis gaan, zonder dat u enige hinder ondervindt.
- U kunt uw reis in de beste omstandigheden voortzetten.
In elk geval komt GFG tussen en neemt de verantwoordelijkheid over. GFG zorgt dus telkens voor een passende oplossing. Vergewis u er dan van dat uw reisagentschap, touroperator of online-reiskantoor bij elke reservering is aangesloten bij het Garantiefonds Reizen.