26 jun. 2018 – Royal Caribbean verwelkomde de vernieuwde Mariner of the Seas in Miami. De rederij investeerde meer dan 100 miljoen euro om het cruiseschip te upgraden met nieuwe voorzieningen, restaurants, hutten en entertainment. Nieuw zijn onder meer de Sky Pad, een virtual reality bungee-trampoline-ervaring die onlangs succesvol werd geïntroduceerd op Independence of the Seas, de eerste Polynesisch geïnspireerde tiki-bar The Bamboo Room, een laser tag-spel, een ontsnappingskamer, waterglijbanen en een surfsimulator. Ook het aanbod van bars en restaurants werd uitgebreid met Jamie’s Italian van de bekende tv-chef Jamie Oliver, het Aziatische Izumi Hibachi and Sushi en de Playmakers Sports Bar & Arcade die in het voorjaar debuteerde aan boord van Symphony of the Seas, het jongste vlaggenschip van Royal Caribbean International.
Mariner of the Seas verzorgt sinds maandag 25 juni korte cruises van drie en vier nachten tussen Miami en de Bahama’s. Op deze afvaarten loopt het schip ook het particuliere eiland CocoCay aan dat tegen het voorjaar 2019 wordt uitgerust met nieuwe waterparken en spectaculaire attracties. CEO Michel Bayley: “Millennials willen meer frequente en korte vakanties die volgepakt zitten met opwindende avonturen. Met de combinatie van tropische bestemmingen en meer thrills dan de gasten kunnen tellen, tilt Mariner of the Seas deze minitrips naar een volledig nieuw niveau.”
De renovatie van Mariner of the Seas past in het Royal Amplified-programma waarbij Royal Caribbean de volgende jaren circa 800 miljoen euro investeert in een upgrading van tien schepen. Deze vernieuwing slaat op alle aspecten van de gastenbeleving, van spectaculaire voorzieningen tot nieuwe eetgelegenheden en innovatieve uitgaansconcepten. Na Independence of the Seas in april is Mariner of the Seas het tweede schip dat deze gedaantewissel onderging.