18 maart 2018 – Royal Caribbean investeert de volgende vier jaar circa 750 miljoen euro in de upgrading van tien schepen. Het Royal Amplified-programma omvat zowel Oasis of the Seas en Allure of the Seas als alle schepen van de Freedom- en Voyager-klasse. Onder het programma worden alle facetten van de gastenbeleving aangepakt met een brede waaier aan innovatieve voorzieningen en nieuwe ervaringen die voortbouwen op Royal Caribbean’s vakantie-aanbod.
“Royal Caribbean staat bekend voor haar passie voor innovatie, haar niet aflatende aandacht voor detail en haar toewijding om de verwachtingen van onze gasten te overtreffen,” benadrukt CEO Michael Bayley. “Wij verwelkomen wereldwijd elk jaar meer dan vijf miljoen gasten en hebben dit programma ontworpen om onze trouwe gasten nieuwe wow-momenten te bezorgen en een nieuwe generatie van avonturiers aan te trekken.”
Onder het Royal Amplified-programma worden de buitendekken van de schepen volledig vernieuwd met zwembaden voor gezinnen, ontspannende spa-achtige omgevingen en levendige activiteiten, zowel onder de zon als onder de sterrenhemel. Sensatiezoekers vinden er nieuwe attracties zoals waterglijbanen, waterparken en de Sky Pad, een virtual reality bungee trampoline.
Naar het model van Symphony of the Seas die over twee weken wordt gelanceerd, introduceert Royal Caribbean ook op andere schepen nieuwe eetgelegenheden en bars zoals het visrestaurant Hooked Seafood, de Playmakers Sports Bar & Arcade en het gezinsvriendelijke Mexicaanse El Loco Fresh. Het nachtleven wordt verrijkt met nieuwe lounges en night clubs waaronder The Bamboo Room, een nieuwe Caraïbische bar. Meer details over de geplande werken op de respectievelijke schepen zal de rederij ten gepasten tijde publiceren.
Perfect Day Island Collection
Een cruisevakantie is meer dan een reis aan boord van het schip. Daarom kondigt Royal Caribbean de Perfect Day Island Collection aan, een ambitieus project rond haar exclusieve particuliere eilanden in de wereld. Het eerste bestemming in de collectie wordt CocoCay, het privé-eiland van de rederij in de Bahama’s. Royal Caribbean investeert dit en volgend jaar meer dan 160 miljoen euro om van CocoCay de ultieme familiebestemming in de Caraïben te maken.
Het plan omvat onder meer de bouw van het Thrill Waterpark met 13 waterglijbanen. Daredevil’s Peak met een hoogte van 40 meter wordt meteen de hoogste waterglijbaan in Noord-Amerika. Andere nieuwigheden zijn de Oasis Lagoon, een 490 meter lange zipline en Up, Up en Away waarbij de gasten met een heliumballon tot 140 meter boven het eiland opstijgen. De attractie wordt daarmee het hoogste uitkijkpunt in de Bahama’s.
Royal Caribbean laat nieuwe parelwitte zandstranden aanleggen en bouwt een exclusieve Coco Beach Club met onderwater-cabana’s, nog een primeur voor de Bahama’s. Eerder kondigde de maatschappij al de bouw van een kade aan zodat de schepen er in alle omstandigheden kunnen afmeren en het comfort voor de gasten wordt verbeterd. De renovatie gebeurt in fases. De werken starten in september 2018 wanneer de nieuwe pier klaar is. In het voorjaar van 2019 zal het merendeel van de attracties open zijn voor het publiek. Tegen november 2019 moeten alle werken afgerond zijn.